Markedsføring på YouTube: Betalt og organisk

Lucas Skipper - for 7 måneder siden

Blog Image

At lykkes på YouTube kræver et solidt mix af organisk og betalt markedsføring. Lad os først tage et kig på de gratis måder at øge din synlighed på platformen.

 

Organisk YouTube-vækst 101

Keyword analyse

Nøgleordsoptimering er afgørende for at dine videoer bliver fundet. Tænk over hvilke ord og vendinger din målgruppe søger efter, og inkorporer dem naturligt i titler, beskrivelser og videotags. Undgå overdreven nøglebrug. I stedet for at prøve at snyde systemet, så fokuser på at tilbyde brugbart, underholdende indhold!

 

Engagering

Engager med din eksisterende fanbase ved at svare på kommentarer og spørge dem om input. Dette gør ikke kun at folk føler sig værdsat, det viser YouTube at dit indhold er interaktivt. Win-win!

 

Opfordring til handling

Opfordr dine seere til at like, kommentere og abonnere ved slutningen af hver video. Det fremmer engagementet og får YouTube til at eksponere dig mere.

 

Samarbejde

Samarbejde med andre YouTube-stjerner kan også give et stort boost. Tænk over hvilke kanaler din målgruppe også ser, og se om I kan lave en fælles video eller bytte omtaler af hinandens kanaler.

 

Konsistent

Husk at konsistent uploade kvalitetsindhold er nøglen til succes på platformen. Lav en uploadkalender og bliv ved!

 

Betalt markedsføring med YouTube Ads

Nogle gange skal man dog smide lidt penge i markedsføringen for at få skubbet sin kanal fremad. Her er de mest effektive metoder til betalt YouTube-markedsføring:

 

Video Action Campaigner

Disse kampagner får din opsigtsvækkende videoannonce vist før, under eller efter andre YouTube-videoer. De er idelle til at drive trafik til din hjemmeside, få visninger af en bestemt video eller lægusere tilmelder sig din mailingliste.

 

Video-remarketingkampagner

Denne type kampagne gør det muligt at nå bruger som allerede har vist interesse for dit brand eller produkt, men ikke har konverteret endnu. Dine remarketing-videoer kan målrettes meget præcist.

 

Annoncer

Overvej også at køre tekstannoncer, billeder og andet ikke-videoindhold for at øge kendskabet generelt til din YouTube-kanal.

 

Uanset hvilken type YouTube-annoncer du vælger, er det vigtigt at have en strategi og klare mål inden du går i gang. Tænk over din målgruppe, budgetter og succeskriterier på forhånd.

 

Hold dig også ajour med YouTubes retningslinjer og bedste praksisser for annoncer, så dine kampagner ikke afvises eller dæmpes.

 

Det var en hurtig gennemgang af tricks til både gratis og betalt markedsføring på YouTube. Både den organiske og betalte metode kan være effektive - det vigtigste er at du kører en balanceret indsats på begge fronter!

Hos DinAI hjælper vi selvstændige og små virksomheder der har behov for at lave indhold til sociale medier, websider, blogs mm der øger deres online tilstedeværelse og omsætningen, men som måske ikke har tiden og ressourcerne til selv at stå for at holde de sociale medier opdateret. Prøv DinAI gratis i dag på DinAI.dk