Markedsføring på LinkedIn for selvstændige og små virksomheder

Lucas Skipper - for 7 måneder siden

Blog Image

Er du selvstændig eller har du en lille virksomhed? Så ved du, hvor vigtig synlighed er for at tiltrække nye kunder og vokse din forretning. En platform, der ofte overses i den forbindelse, er LinkedIn. I denne artikel giver vi dig en dybdegående forklaring på, hvorfor du bør inkludere LinkedIn i din markedsføringsstrategi, og hvordan du bedst udnytter platformen.

 

Hvad er LinkedIn?

LinkedIn er et socialt medie med fokus på professionel netværksdannelse. Her kan du opbygge et stærkt personligt brand, dele dine ekspertiseområder og finde og netværke med potentielle kunder, samarbejdspartnere og ansatte. Med over 800 millioner brugere på verdensplan, er det en guldgrube af forretningsmuligheder.

 

Fordele ved markedsføring på LinkedIn

  1. Nå din målgruppe
    På LinkedIn har du mulighed for meget præcis targeting baseret på jobfunktioner, virksomheder, brancher og meget mere. Dette sikrer, at din markedsføring rammer de helt rigtige potentielle kunder.
     
  2. Øget synlighed og troværdighed
    Ved aktivt at poste relevant indhold på LinkedIn og interagere med dit netværk, opbygger du din ekspertviden og dit personlige brands synlighed. Dette øger tilliden til dig og din virksomhed.
     
  3. Leadgenerering
    LinkedIn er et stærkt værktøj til at generere nye, kvalificerede leads til din virksomhed gennem publicering af indhold, annoncering og brug af Sales Navigator.
     
  4. Rekruttering af talent
    Har du brug for nye medarbejdere, så er LinkedIn et oplagt sted at søge og netværke med kvalificerede kandidater indenfor dit felt.
     

Sådan kommer du i gang med LinkedIn-markedsføring

  1. Optimer din profil
    Din LinkedIn-profil er dit virtuelle visitkort, så sørg for at fylde den med relevant information om din baggrund, erfaring og ekspertise områder. Inkluder et professionelt profilbillede og en overskrift, der fortæller, hvad du kan tilbyde.
     
  2. Opbyg dit netværk
    Inviter eksisterende kontakter som kunder, samarbejdspartnere og kolleger til at tilslutte sig dit netværk. Efterhånden som du interagerer mere, vil dit netværk vokse organisk. Hav fokus på relevante kontakter indenfor dit felt.
     
  3. Del værdifuldt indhold
    Lav opslag, der deler din viden og ekspertise ved at skrive råd, vejledninger, casestudier etc. Brug relevante hashtags, så dit indhold lettere bliver fundet. Inkluder gerne visuelle elementer som billeder og videoer for øget engagement.
     
  4. Interager med andre
    For at øge din synlighed og skabe relationer bør du også kommentere, like og dele indhold fra andre relevante profiler. Dette viser din aktive tilstedeværelse og ekspertise.
     
  5. Brug LinkedIn Ads
    Med LinkedIn Ads har du nogle af de bedste målretningsværktøjer på markedet. Overvej at annoncere dine services eller pipeline-byggere som e-bøger og whitepapers.
     
  6. Hold øje med analyser
    Følg nøje med i analytikkerne - hvilke opslag får mest engagement, hvilke typer opslag fører til flest leads osv. Dette kan guide dig i den rigtige retning, ift din strategi.
     

Ved at følge disse råd kan du potentielt tiltrække mange nye relevante kunder og samarbejdspartnere til din virksomhed gennem LinkedIn. Med en kombination af værdifuldt indhold, konsekvent aktivitet og strategi, kan du virkelig udnytte LinkedIn's enorme muligheder.

Hos DinAI hjælper vi selvstændige og små virksomheder der har behov for at lave indhold til sociale medier, websider, blogs mm der øger deres online tilstedeværelse og omsætningen, men som måske ikke har tiden og ressourcerne til selv at stå for at holde de sociale medier opdateret. Prøv DinAI gratis i dag på DinAI.dk