Hvordan markedsfører man sin virksomhed bedst

Lucas Skipper - for 8 måneder siden

Blog Image

For os iværksættere og virksomhedsejere er markedsføring alfa og omega. Det er vejen til at nå ud til kunderne og skabe den kritiske opmærksomhed omkring vores produkter eller tjenester. Men i den digitale jungle af reklamer, kampagner og budskaber kan det være svært at ramme rigtigt. Hvordan sikrer vi, at vores markedsføring ikke bare høres som endnu et råb i mængden?

 

Det handler om at tale direkte til folk - med en varm og personlig tone. For meget markedsføring i dag er uden hjerte og sjæl. Tekster skrevet af bureauer til bureauer frem for til rigtige mennesker. Nej, hvis du vil have din markedsføring til at ramme plet, så husk de nedenstående råd
 

Hvordan markedsfører man sin virksomhed bedst

  • Vær autentisk - Skriv i talesprog, vær ægte og vis din passion for dit produkt/service. Giv kunderne et indblik i virksomhedens mennesker og historie.
     
  • Fortæl historier - Folk husker historier bedre end tørre facts. Del eksempler og cases fra den virkelige verden, så budskabet bliver mere personligt og nærværende.
     
  • Byg relationer - Din markedsføring bør ikke bare sælge, men også skabe forbindelser og dialog med dine kunder over tid. Vær åben for input og spørgsmål.
     
  • Vær personlig - Gør sproget og tonen mindre formel og firkantet. Brug "du/din" fremfor "virksomheden" osv. Det skaber større nærhed.
     
  • Afstem sproget - Spids pennen efter din målgruppes sprog og toneleje. Må du gerne være lidt humoristisk eller skal du holde en seriøs, professionel tone?
     
  • Vær konsistent - Alle budskaber og kampagner skal afspejle samme identitet, værdier og personlighed, så kunderne kan genkende din virksomheds særlige stemme.

 

Udnyt potentialet fra kunstig intelligens

Ved oprettelse på DinAI, lærer du værktøjet om din virksomhed. Derved bliver alt indhold du skaber i gennem platformen skræddersyet specifikt til din virksomhed og branchen virksomheden befinder sig i. Opslagene og indholdet der skabes bliver altså personliggjort og er konsistent på tværs af alle platforme.


 

Dyrk de organiske vækstmuligheder

Udover SEO er der mange andre organiske kanaler at dyrke for at nå ud til kunderne på en personlig måde. Sociale medier giver dig en platform at dele historier, opbygge relationer og skabe dialog. Blogindlæg, nyhedsbreve og podcasts er stærke formater til dybdegående, værdifuldt organisk markedsføring.

Det organiske spor tager tid og dedikation, men til gengæld opbygger du en loyal kundekreds over længere tid. Folk der bliver hængende fordi de kan fornemme den ægte passion og interesse for at hjælpe dem fremfor bare et hurtigt salg.

 


Accelerer med betalt markedsføring

Selvom organiske strategier bør udgøre rygraden i din markedsføring, kan betalt annoncering på søgemaskiner og sociale medier være en genvej til hurtig synlighed over for præcise målgrupper.

Her er den personlige, kundevenlige tone igen afgørende. En velskrevet annoncetekst der fanger folks interesse ved at tale direkte til deres behov og udfordringer. Jo bedre du rammer plet tonalt og følelsesmæssigt, desto større vil klikraten være.
 

 

Lyder det som noget rod? Det er det ikke - det handler bare om at finde og hitte den rette autentiske stemme for din virksomhed. Når det lykkes, vil din markedsføring ikke bare informere, men også engagere og opbygge ægte tillid og relationer med dine kunder over tid.


Hos DinAI hjælper vi selvstændige og små virksomheder der har behov for at lave indhold til sociale medier, websider, blogs mm der øger deres online tilstedeværelse og omsætningen, men som måske ikke har tiden og ressourcerne til selv at stå for at holde de sociale medier opdateret. Prøv DinAI gratis i dag på DinAI.dk